رویدادها آرشیو خبر ها
مهمانان خلاق یووه مانع از سقوط بیانکونری در سئول

مهمانان خلاق یووه مانع از سقوط بیانکونری در سئول

 

شب سخت سئول با کامبک بازیکنان گمنام و جوان بیانکونری در غیاب کریستیانو رونالدو ختم به خیر شد و یوونتوس در حالیکه با سه گل از منتخب لیگ کره‌جنوبی عقب بود، در نهایت توانست با تساوی 3 بر 3 بازی را به پایان برساند.

 

کاروان تور آسیایی یوونتوس که پس از حضور در مراسم رونمایی از لباس دوم این تیم در دهکده یوونتوس در شانگهای چین از طریق پروازی ویژه، فاصله 866 کیلومتری این شهر تا پایتخت کره‌جنوبی را طی کرده بودند، در حالیکه فرصت استراحت و آماده شدن زیادی برای رویارویی با حریف آسیایی خود نداشتند، در نهایت مقابل قرمز پوشان منتخب لیگ کره‌جنوبی قرار گرفتند.

 

به دلیل بارش شدید باران در شهر سئول بازی بر خلاف اعلام اولیه، با 20 دقیقه تأخیر آغاز شد تا یووه یکدست سفیدپوش در حضور بیش از 67 هزار تماشاگر ورزشگاه المپیک سئول و در هوایی با رطوبت وحشتناک 94% در مقابل تیم منتخب ستارگان لیگ فوتبال کره‌جنوبی، موسوم به K‐League1 صف‌آرایی کند.

 

یوونتوس در این بازی با ترکیب: شزنی (پینسولیو 39) + (بوفون 59) ، روگانی (بونوچی 59) ، جان (متوئیدی 60) ، پیانیچ (رابیو 60) ، هیگواین (70 ماویدیدی) ، بروئاتو (کوکولو 65) موراتوره (په‌ری‌را 72) ، کانسلو (دی‌پاردو 86) ، دلیخت، مانژوکیچ، برناردسکی به میدان رفت. گلزنان یوونتوس در این دیدار نیز؛ موراتوره (9) ، متوئیدی (78) و په‌ری‌را (81) بودند؛ ضمن آنکه گل‌های کره‌ای‌ها نیز در دقایق 7، 45 و 50 توسط بازیکنان غیر بومی حاضر در این تیم وارد دروازه شزنی و پینسولیو شد.

 

 

توپ‌ربایی بازیکنان K‐League در میانه میدان از گونزالو هیگواین، با ضدحمله بازیکنان این تیم همراه شد تا اوسمار مدافع اسپانیایی و پیش‌تاخته این تیم، پس از حمل چند متری توپ از بیرون محوطه جریمه با ضربه‌ای سهمگین و دیدنی دروازه وویچک شزنی را باز کند تا سنگربان لهستانی یووه به فاصله 5 روز از سوپر گل هری کین، یکبار دیگر با ضربه‌ای از راه دور مقهور شود.
تنها دو دقیقه بعد از دریافت گل، بازیکنان یووه در یک همکاری تیمی و با ردو بدل کردن 5 پاس تک ضرب، موفق شدند با ضربه دقیق سیمونه موراتوره هافبک 21 ساله تیم یوونتوس B به گل برسند. پاس گل هیگواین در این صحنه شاید تا حدودی جبران اشتباه او در جریان به ثمر رسیدن گل نخست تیم میزبان بود.
در حالیکه بازی به لحظات پایانی‌اش در نیمه نخست نزدیک می‌شد، حمله بازیکنان کره از سمت چپ خط دفاعی یووه، موقعیت مناسبی را در اختیار سشینیا مهاجم 29 ساله و برزیلی تیم منتخب K‐League قرار داد تا او نیز در حالیکه روگانی و دلیخت را در مقابل خود می‌دید با شلیکی قدرتمند به گوشه دروازه، کارلو پینسولیو را در حالیکه به سمت توپ شیرجه رفته بود وادار به تسلیم کند. نکته جالب، خوشحالی سشینیا به همراه دو بازیکن دیگر این تیم پس از به ثمر رسیدن این گل بود که در گوشه زمین و به سبک کریستیانو رونالدو انجام شد. فوروارد باشگاه دئگوی کره پس از این ابراز خوشحالی، با دست به فوق‌ستاره پرتغالی یووه که بر روی نیمکت ذخیره بیانکونری نشسته بود اشاره کرد و این گل را به او تقدیم کرد. این دو بازیکن در حین خروج از زمین و رفتن به سمت رختکن نیز برای لحظاتی با یکدیگر خوش و بش کردند.

 

 

نیمه دوم این دیدار نیز با گلزنی قرمز پوشان کره‌ای همراه بود. در شلوغی محوطه جریمه یووه و پس از برخورد توپ با پیه‌ترو بروئاتو مدافع 20 ساله یووه، نوبت به آدام تاگرت مهاجم استرالیایی تیم منتخب لیگ کره‌جنوبی رسید تا با ضربه‌ای ناگهانی توپ را از کنار پیانیچ به گوشه دروازه یوونتوس شلیک کند تا سیاه و سفید پوشان تورین بیش از پیش غافلگیر شوند.
یوونتوس که پس از دریافت گل سوم، چند تعویض را انجام داد، توانست کنترل بازی را به دست بگیرد و سرانجام در دقیقه 78 و روی ارسال فدریکو برناردسکی از سمت راست موفق شد با ضربه پشت‌سر بلیز متوئیدی هافبک تازه وارد زمین شده‌اش در حالتی نامتعادل به گل دوم دست پیدا کند. 
گل تساوی‌بخش یوونتوس نیز به فاصله 9 دقیقه مانده تا پایان این بازی به ثمر رسید. پاس در عرض مانژوکیچ در موقعیتی مناسب نصیب ماتئوس پره‌ری‌را بازیکن 21 ساله و برزیلی یووه شد و این بازیکن پس از عبور دادن توپ از میان پاهای مدافع کره‌ای با خونسردی مثال‌زدنی در مصافی تک به تک با دروازه‌بان، توپ را به زیبایی هر چه تمام‌تر با دروازه حریف آشنا کرد.

 

 

فیلمبردار تلویزیونی این بازی بارها با به تصویر کشیدن کریستیانو رونالدو بر روی نیمکت، واکنش‌های او را به تصویر می‌کشید هرچند رونالدو اغلب در سکوت و در حالیکه روی نیمکت نشسته بود بازی را تماشا می‌کرد. در حالیکه به نظر می‌رسید کره‌ای‌ها بی‌تابانه در انتظار حضور او در زمین هستند اما مائوریتسیو ساری ترجیح داد تا ریسک نکرده و او را وارد زمین نکند.

 

در شبی که رطوبت وحشتناک سئول نخستین مانع بازیکنان یوونتوس بود، مهمانان جوان این تیم جور ستارگان بیانکونری را کشیدند و با خلق کامبکی فراموش‌نشدنی، اجازه ندادند تا یوونتوسِ خسته از سفر فشرده به سنگاپور و چین، با شکست شرق آسیا را ترک کند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: